Isnin, 8 Oktober 2018

6 Sebab Korang Kena Consider Projek Serintin, Mantin oleh CPI Land

Bemula 8 Oktober - 7 November 2018 ini, aku akan berada di Tesco Semenyih untuk mempromosikan baki unit terakhir projek Serintin dari CPI Land ini. Sebabnya, lepas ni Developer dah start fokus untuk 2nd phase iaitu Townhouse pula.

Team aku berada di area Foodcourt tingkat 1

Daripada 137 unit, ada 13 unit sahaja baki unit yang belum terjual. Ini pun disebabkan LOAN REJECTION. Dah abis usaha cuba, tapi belum rezeki Pembeli tersebut. Insyaallah moga ada rezeki cliend dan dipermudahkan selepas ini.

Ada tabir, scale model dan TV slideshow

Kepada yang berada especially di kawasan Semenyih/Berananag/Kajang/Nilai dan berhampiran, korang boleh consider projek ni secara SERIUS. Sebabnya :

1) RUMAH DAH SIAP
- Ya. Rumah ni memang dah siap dan telah diberi VACANT POSSESSION. Bahasa mudahnya, Pembeli dahpun ambil kunci bulan Julai 2018 lagi. Pembeli lain dahpun masuk renovate dan ada yang dah duduk di sini.

2) BOOKING RM500 sahaja
- Kalau korang beli rumah dah siap dan atas Pemilik lain, ia dipanggil SUBSALE. Biasanya ia memerlukan 10% deposit rumah. Paling kurang pun Booking ejen ambil 3% dari harga rumah. Untuk rumah ni mereka yang dah beli memang booking serendah RM 500 sahaja.

3) KOS GUAMAN PERCUMA
-  Kalau korang beli rumah SUBSALE, still korang kena bajet kos lawyer S&P paling kurang 2-3% lagi. Itu baru S&P, kalau ambil loan kena lagi kos lawyer untuk LOAN agreement dalam 0.5% dari harga rumah. Dan satu lagi, kos VALUATION REPORT. Untuk projek ni, Developer tanggung sepenuhnya tak perlu fikir-fikir lagi duit lain.

4) KEJIRANAN YANG TENANG DAN SELAMAT
- Kenapa aku katakan kejiranan yang tenang, kalau korang masuk sini hanya ada 137 unit sahaja. Ini dikatakan LOW DENSITY kerana tidak terlalu crowded seperti korang yang dah biasa duduk TAMAN PERUMAHAN besar dan pelbagai FASA ataupun yang duduk di APARTMENT ada begitu banyak blok dan tingkat. Dan bercakap pasal selamat, rumah ni ada GUARD HOUSE ya! Penduduk setuju untuk bayar lebih kurang RM 35 sebulan untuk guard house. Kalau sesiapa yang nak masuk Guard akan cek Lesen Memandu, kena tulis nama, ambil no kereta dan sebagainya.

5) FREE KITCHEN KABINET, AIRCOND x5, KIPAS x7 & LAMPU 
- Inilah yang paling menarik dalam offer kalini. Developer offer untuk beri KITCHEN KABINET, AIRCOND 5 unit, KIPAS 7 unit dan lampu FREE tu! Alamak, ini betul-betul bukan tipu. Rumah contoh pun dah ada.

6) HARGA MAMPU MILIK
- Dari sudut harga, kalau korang compare projek ni design pun MODEN ala-ala ECO HILL, tapi kalau ECO-HILL harga pun dah berapa kan? Mahu 600K-700K..Tapi rumah ni paling rendah RM470K..Built up besar 1970 sq ft..BESAR TU! Dan designnya, korang tengoklah gambar aku sertakan. Ada juga yang duduk area Pelangi Semenyih ni beritahu lebih kurang harga SUBSALE sekarang. Tapi, macam aku beritahu tadi lah rumah ni rumah BARU. Bukan dah sepuluh atau belas tahun. Dan untuk rumah SUBSALE kena ada 10%.

Kami di Teso Semenyih

Aku kongsikan gambar-gambar setakat 1 September 2018 :

Dari tepi simpang jalan korang boleh nampak SERINTIN POINT

Korang akan nampak dah Guard House. Sales Gallery di sebelah kiri. Tapi nak view unit BY APPOINTMENT sahaja ok.

Pintu masuk Projek

Oh ya, yang korang nampak menghijau ni sebenarnya nanti akan jadi Tasik Buatan. Sekarang ni menunggu approval dari Majlis Perbandaran Nilai saja.

 Ada tempat lapang untuk berehat petang-petang bersembang.

Seperti biasa untuk anak-anak bermain


Court basketball dan pelbagai guna


Seronok kalau rumah corner, siap boleh main bola. Hehe

Boleh CALL/SMS/WHATSAPP untuk appointment di Sales Gallery. Sebab kita buka Sales Gallery by Appointment sahaja. Boleh contact Amilin 0193841959. WHATSAPP/SMS boleh taip "SERINTIN".

1 ulasan:

  1. Memiliki rumah sendiri yang selesa untuk didiami merupakan impian setiap orang. Projek Serintin, Mantin memepunyai ciri-ciri yang bagus.

    BalasPadam