Jumaat, 13 Januari 2017

Makan Sedap Putrajaya : Assam House, Ayer@8 Putrajaya

Hai. Pada kali ni aku nak share tempat ke-2 kedai makan yang paling aku suka di Putrajaya selepas Tom Yam Kung (baca sini)

Inilah kedainya, ASSAM HOUSE!

Pintu masuk

Pemandangan dari dalam (Gambar : Blog Ben Ashaari)

Kedai ini aku discover kebetulan semasa hendak makan di Tomyam Kung Ayer@8. Kedai ini terletak betul-betul paling hujung lorong nak masuk parking Ayer@8. Selepas membaca perkongsian dari FB yang viral, lalu aku terjah la. Hehe.

Suasana kedai ni sangat mendamaikan sekali. Berhawa dingin, susun atur design, muzik yang dipasang serta view-nya yang menghadap tasik. Ahh, memang A!

Dari segi makanan pula, masa aku datang staf tu yang recommend untuk try beberapa menu antanya CURRY ASSAM GRAVY.

Aku ni jenis tak suka ambil-ambil gambar. Masa menu sampai, kira nak bedal je. Hehehe. Jadi aku kongsikan gambar-gambar yang aku cedok dari Blogger lain. Korang tengok, ramai blogger bagi review apa. Sebab tu aku kata dah, memang sedap!

Ni lah dia CURRY ASSAM GRAVY. Panas-panas, kuah pekat. Pergh! 
(Gambar : Blog Supermengmalaya)

 Ayam Kapitan ni pun best.

Butter Prawn ni layannn

Dari segi harga, memang sedikit pricy. Ayer@8 ok! Hehe. Tapi tu tak menghalang aku untuk datang. Cumanya, aku tak la datang tiap-tiap hari, minggu. 1.5-2 bulan adala sekali. Hehe.

Kalau anda pencari makan macam Blogger Nizam yang masuk TV tu, aku sangat recommend tempat ni. Lagipun, di Ayer@8 sekarang dah dilimpahi dengan pengunjung yang ramai untuk bersantai terutamanya di hujung minggu. Sambil-sambil nak naik basikal bercahaya tu, mehla makan sini. 


Alamat   : B1-G-1 Ayer@8 Jalan P8G, Ayer@8, Precint 8, Putrajaya.
Telefon  : +60 3-8861 8548

Tiada ulasan:

Catat Ulasan